TomTom GO LIVE 1005 Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom GO LIVE 1005 Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

LCS 20-08-2015
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

Regelmatig kan deze TomTom geen verbinding maken met de TomTom Drive connect.
Ik heb deze TomTom daarom ter reparatie teruggestuurd. Na enkele dagen werd het apparaat geretourneerd en werkte alles normaal.
Twee maanden later wederom dezelfde problemen.
Het is bijzonder om een Tomtom ter reparatie aan te bieden. De website maakt door de vele onnodige vragen het aanbieden van een reparatie zo onmogelijk dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Wat jammer dat zo'n goed apparaat het laat afweten door de dommigheid van TomTom en diens medewerkers. Reden voor mij om voor iets anders te kiezen.

Hans Remmerswaal 21-08-2015

Problemen met de MyDrive Connect ligt meestal aan de PC en niet aan de TomTom, teminste als je de diverse TomTom forums mag geloven. Bij mij werkt het op de ene USB poort wel en de andere niet :)
Meld je probleem eens op zo'n forum, dan is er vaak snel een oplossing.

Blijft natuurlijk dat het wel eenvoudig moet zijn om eens ter reparatie aan te bieden...

cbdekleijn 06-07-2014
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

losse navigatie gekocht omdat ik hem wil meenemen op vakantie als ik daar een auto huur ,wat zover betreft werkt het gewoon goed.
probleem is zoals eerder aangegeven de updates uitvoeren.
ongeveer 1 jaar geleden per mail contact gehad met tomtom en netjes antwoord ontvangen niet dat dit echt hielp maar om een of andere reden ging de update opeens van 99% naar de 100%.
aan de hand van negatieve ervaring met de updates uitvoering had ik besloten om dan maar geen updates te doen.
echter is de navigatie schijnbaar toe aan een update want hij zit er steeds meer naast wat coördinatie punten betreft.
helaas werkt na 1 jaar nog steeds de update niet bij tomtom en wat een armoede is dit zeg ,zowel op imac als onder Windows blijft ie hangen op 99%.
ik stop er mee en koop een ander navigatiesysteem en dat gaat zeker geen tomtom worden.
dus mensen wees gewaarschuwd tomtom neemt zijn klanten niet serieus anders hadden ze dit probleem allang opgelost want het internet staat vol met dezelfde klacht over updates

Loewe20 01-03-2014
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

Een up-date op eerdere reviews.
Wat een ergernis, iedere keer als er een up-date geladen moet worden. Volgens TT ligt dit aan firewall of AV programma! Voor een wereldspeler als TT onacceptabel.
Over het gebruik geen nieuwe info.
Volgende keer toch kijken naar een merk welke beter met de PC communiceert.

Loewe20 09-01-2014

TT nu 1 jaar in gebruik.
Werkt op zich prima. Voldoet aan het door mij gestelde doel: meldingen van vertragingen op alle wegen. Op een volle batterij werkt hij ongeveer 90 minuten indien niet op een spanningsbron aangesloten. Dit was in het begin bijna het dubbele.
Een bron van ergernis blijft (in ieder geval bij mij)het up-loaden van up-dates. Het duurt nog steeds uren, zo niet dagen, om een werkende verbinding tot stand te brengen.

margruud 08-01-2014
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

ik heb dit apparaat nu ruim 3 jaar in bezit en het bevalt me uitstekend. Er zijn zeer veel instellingen mogelijk, het zoeken van de route gaat snel, zeker als je gebruik maakt van de laatst bekende locatie. in combinatie met Live Services is het een onmisbare hulp aan het worden. Verstoringen op de route worden aangegeven en geven je de mogelijkheid om te kiezen voor een alternatief. Ik gebruik de TomTom ook op mijn dagelijkse routes. heeft heeft me al uren file rijden gespaard. het inspreken van opdrachten tijdens het rijden werkt prima.

als er iets is wat ik mis ten opzichte van een vorig exemplaar dan is dat de mogelijkheid om om te gaan met vaste routes of het opslaan daarvan. maar dat went ook wel heel snel.

Loewe20 24-08-2013
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

Prima nav systeem met live services welke over het algemeen goed werken. Connectiviteit laat af en toe te wensen over maar heeft wel redelijk snel het GPS sinaal te pakken.
Gekocht voor info mbt eventuele vertraging / files op route woon werk.
1 zeer groot minpunt. Het updaten is tot nu toe een drama en tot op heden nog niet gelukt. Support van TT voldoet niet aan verwachtingen.

Thijs_W 20-04-2013
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

Omdat mijn Mio C520 toch wat tekort begon te schieten in een aantal functies deze maar eens vervangen voor een TomTom.

De eerste indruk na openen van de doos waren goed, naast de unit waren de kabel en de aparte zuignap voor het raam/dashboard bijgeleverd. Dit laatste vind ik een pluspunt, daar sommige TT modellen een geïntegreerde zuignap hebben wat de unit flink dikker maakt.

Na het koppelen van de unit aan MyTomTom werden meteen de kaarten geüpdate en werd kreeg het systeem zelf ook enkele updates. Ik vind het MyTomTom programma geen topper, het updaten van de kaarten heeft wel even geduurd. Wat mij betreft was dit gewoon bij het oude programma TomTom Home gebleven. Deze laatste had een veel robuustere uitstraling.

Het bedienen van de TomTom is kinderlijk eenvoudig, het grote scherm maakt het gemakkelijk de toetsen aan te raken waar dit op de Mio nog wel eens priegelen was. Ook tijdens de rit even snel iets aanpassen voor bijv. het stoplicht is geen probleem, alles is onder handbereik.

Satellieten worden in mijn geval snel gevonden, de TomTom is zo snel rijklaar. Ook tijdens de rit gedraagt de TomTom zich goed, alternatieven worden direct getoond bij file etc.

Tegenvaller is wel dat alle kaartupdates etc. jaarlijks gekocht moeten worden. Wil je daarnaast ook gebruik maken van LIVE services (dit ben je bijna verplicht, anders is het toestel zo'n beetje waardeloos) dan ben je al snel 100 euro op jaarbasis kwijt. Dit had wat mij betreft goedkoper gemogen, ik snap dat dit het verdienmodel van TomTom is maar het is flink aan de prijs.

newtownetto 09-01-2013
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

Gebruik de TomTom Live 1005 al ruim een jaar en dat zonder problemen. Een navigatiesysteem zoals dat hoort inclusief de Live-ondersteuning. Veel duurdere, ingebouwde systemen kunnen hier niet tegenop (alleen het inbrengen van adres gaat daarmee eenvoudiger ...).
Kaartupdates ook zonder problemen al moet je daarvoor wel enige tijd uittrekken.

P. de Mink 06-01-2013
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

Abonnementen zijn veel te duur, anders is dit apparaat in het geheel niet functioneel.
Alle kaarten moeten via TomTom worden aangeschaft, ook de (verplichte) abonnementen.
Updates van de kaarten te duur, vaak bij andere gratis.!!
Waarschuwingen van flitspalen zijn niet up to date of geheel niet aanwezig, ik heb zelf de ontbrekende flitspalen bij moeten voegen.
Toegankelijkheid van de systeem te beperkt, eigen routes of te downloaden routes kunnen niet worden geïnstalleerd.!!
Systeem moet aan de voorruit bevestigd worden anders geen ontvangst van GPS.
Ik heb nog steeds spijt dat ik ben overgestapt op dit beperkte systeem 1005 World.
Ik gebruik nog steeds (het oude) TomTom navigator om nog enigszins tijdens het werk mijn eigen routes te kunnen rijden.
Mijn advies: koop een oude TomTom of een ander systeem wat volledig toegankelijk is via PC om alle info zoals routes, flitspalen en nieuwe kaarten te installeren en te bewerken zonder kosten.!!!

Hans Remmerswaal 07-01-2013

Met "nieuwe kaarten installeren zonder kosten" bedoel je illegaal downloaden...? Ik betaal zoiets als EUR 40 per jaar voor 4 kaart updates op mijn 1005, lijkt mij nu niet echt te duur...

Het probleem met de GPS ontvangst komt mij niet bekend voor. Binnen 10 - 30 sec na aanzetten van mijn 1005 is de locatie gevonden. Als je oude TomTom geen last GPS ontvangst heeft, in dezelfde auto, dan is het mogelijk een defect.

jevanderkooi 08-12-2013

Met welke oude of recente TomTom, of met welk ander systeem kan men zonder kosten via de PC routes, flitspalen en nieuwe kaarten installeren?

Marcel 48 17-10-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

steeds weer problemen, loopt vast,stembesturing en geluid valt uit.
Na 2 reparaties is in augustus 2013 de Tomtom vervangen door een nieuwe. Helaas ook met deze na 2 weken weer problemen, loopt vast, geluid valt en soms zeer langgzaam. Gebruik al sinds 2006 TomTom navigatie. Functionaliteit is geweldig, als het apparaat werkt!! doe ook deze weer terug en ga mijn geld terug vragen. Waardeloos product.

Kasimodo 19-10-2012

Jammer dat je teleurgesteld bent in de TomTom105 .
Maar probeer hem nog eens een Resetten ga naar instellingen en ga naar fabrieks instelling
Bevestig dat met ja, dan krijg je het talen menu druk dan de aan uit knop 22 seconden in
En wacht dat hij op nieuw op start met het TomTom geluid de knop meteen loslaten.
Daar na je voorkeur in stelling er in zetten, als je dat gedaan hebt naar buiten lopen met je
TomTom en wacht op een goed sinjaal want dat is ook belangrijk datje dat hebt. Ook als je een
Adres in voert als je vertrekt!!!!
Sluit hem aan op de computer als
Je het wielletje niet meer ziet draaien want er is nu een belangrijke update voor je
TomTom.
Succes

Kasimodo 25-09-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

Ik wil graag reageren op de negatieve berichten van TomTom105.
Ik heb de TomTom nu zelf een jaar in gebruik in gebruik.
Na vier maanden kreeg ik ook klachten met de TomTom.
Sinjaal raakte hij kwijt en werkte niet goed meer,
TomTom help desk heeft mij heel goed geholpen.
Resetten en hij deedt t' weer.
Wacht eerst dat je sinjaal hebt voor dat je het adres in voerd,
Doe dat ook als je hem aan sluit op de computer.
Mapshare doet het sinds 2 maanden op de TomTom
Ik heb m'n derde TomTom en dit is een prachtig apparaat.
Ik gebruik hem n' hele dag ,want ik ben chauffeur.
Ik wil nooit meer n' ander!

Crutam 02-09-2012

KOOP GEEN TOMTOM 1005

Ik heb hem nu een paar maanden, ik heb vanaf dag 1 problemen met dit toestel vastlopen geen gps enz enz
Ik contact gehad met tomtom hun uitgelegd dat mijn tomtom vanaf dag 1 niet goed werkte, zij zeiden dat ik hem moet opsturen, ik dat gedaan en na 2 dagen gebeld met ze wat ze er aan gaan doen.
Ze zeiden dat de software terug gaan zetten naar dag 1, ik geloofde me eigen oren niet, ik had ze tenslotte verteld dat hij het vanaf dag 1 niet goed werkte.
Nou na een kleine week heb ik hem terug gekregen, en zette hem aan en liep gelijk vast.
ik weer gebeld met de helpdesk en het standaard stappenplan doorgelopen, maar we kwamen niet verder want hij bleef vast lopen.
Ze zeiden dat ze hem nu gaan omruilen voor een ander toestel.
Goed ik het andere toestel na een week binnen gekregen en netjes uit de doos gehaald tot mijn verbazing zag ik dat er op de achterkant een deuk in het metaal zat en krassen in het plastic.
Ik haalde aan de voorkant de zwarte tomtom sticker eraf en zag dat op het scherm krassen zaten, en geen kleintjes maar dikke krassen.
Goed ik boos contact genomen met tomtom en ze zeiden dat het niet hoorde te gebeuren.
Ze zeiden dat het een gebruikt toestel is die gemaakt is en er kan een klein krasje op zitten.
Ik was het daar niet mee eens ik had ze tenslotte een toestel opgestuurd die niet 1 kras heeft, heb er vanaf dag 1 een tasje gekocht waar hij netjes in zit.
Ook ben ik het er niet mee eens dat je een toestel krijg waar duidelijk aan de schade te zien is er grof mee geworpen werd.
Maar goed ze zouden mee weer een andere opsturen.
Die heb ik afgelopen vrijdag binnen gehad en zat weer vol met krasjes.
Ik weer gebeld met tomtom en ze vroegen of ik een paar foto's wil uploaden op hun site.
Nu ben ik bijna 4 weken verder en nog steeds geen goede tomtom.
Ik vindt dit toestel ook niet erg gebruiks vriendelijk je moet te veel op oke drukken voordat je eindelijk een adres heb ingetoetst.
Ook vindt ik de precisie van het toetsenbord niet juist, nee geef mij de oude 750 of de 950 maar.
Of helemaal geen tomtom meer, en ik denk dat het laatste het wel gaat worden.

Hans Remmerswaal 04-09-2012

Jammer dat jij zo'n slechte ervaring hebt met de support van Tom Tom. Het lijkt mij ook niet normaal dat je een refurbished apparaat krijgt als je deze pas recent hebt gekocht.
Ik zou zeggen; repareren, een nieuwe of je geld terug...

john1971s 14-07-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

De reviews over deze TomTom Go Live 1005 varieren nogal sterk. Veel mensen hebben problemen met de kaartupdate en/of onbetrouwbaarheid van het apparaat. Professionele reviews waren in het algemeen positief over dit apparaat dus heb ik toch besloten om de TomTom te kopen (vorige week). Ik was de ingebouwde navigatie van Volkswagen RNS300 en de uitgebreide Navigon op de iPhone van mijn vrouw gewend. Maar dit is vele malen beter dan de Navigon op de iPhone; de TomTom is veel sneller, berekent veel betere routes en heeft live traffic.

Het apparaat maakt een zeer solide indruk en is mooi afgewerkt. Ik ben begonnen met de TomTom te verbinden met de pc en het aanmaken van een account. Er werd meteen een nieuwe kaart geinstalleerd van heel Europa (zonder problemen). myTomTom werkt goed maar de menustructuur is niet helemaal intuitief. Ik heb een kaartabonnement van 3 jaar erbij gekocht en deze informatie is dan ook te vinden op myTomTom. Na een week heb ik de TomTom weer verbonden met myTomTom om de status nog een keer te controleren en zoals te verwachten was alles uptodate.

In de auto is het erg eenvoudig om de zuignap aan het ruim te bevestigen. Een nadeel is wel (maar dat heeft met mijn auto, een Touran, te maken) dat de navigatie vrij ver van de bestuurder af staat. Ik kan de TomTom nergens anders plaatsen. Na het verbinden van de kabel en de contactsleutel omdraaien wordt de TomTom automatisch opgestart. Het vinden van de huidige positie gaat razendsnel, een route over 100 km berekenen duurt ook maar een aantal seconden. Ik ben wel benieuwd of dat in een grote stad tussen hoge gebouwen ook zo snel gaat.

De TomTom heeft mogelijkheden te over. Van geluid of inspreken maak ik geen gebruik; geluid leidt me teveel af. Ik merk ook dat ik tijdens het autorijden veelvuldig gebruik maak van de snelheidsmeting. Deze is immers nauwkeuriger dan van de auto dus de snelheidsmeter in de auto bekijk ik zelden meer (!). De belangrijkste reden dat ik de TomTom heb gekocht is de livetraffic informatie en afgelopen week heb ik deze al enkele keren nodig gehad, een file van het halfuur ontweken een een flitser die werd weergegeven. Ik was verbaasd dat de TomTom me na vertrek op het werk na 1 minuut al een andere route liet rijden. Later bleek er inderdaad een file van 7km te staan. Deze service werkt tot dusver perfect en ik ga zeker een abonnement hierop nemen na afloop. Als de auto wordt uigezet schakelt de TomTom ook vanzelf uit.

De bediening van het apparaat is heel makkelijk, de knoppen zijn lekker groot (ik moet dus echt geen navigatie op mijn mobiele telefoon). Er is veel mogelijk waarvan ik maar een fractie gebruik. Wat ik zeker nog wil gaan gebruiken is de positie aan andere mensen doorgeven.

Het apparaat is degelijk en betrouwbaar. Dat kan ik natuurlijk alleen maar zeggen omdat ik totaal geen problemen heb gehad bij installatie en gebruik.

De conclusie is dat dit apparaat mijn verwachtingen ver heeft overtroffen en doet wat het moet doen, me zo snel mogelijk van A naar B brengen.

wimgo2011 20-06-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

Deze Tomtom gekocht om zijn groot scherm en de HD-Trafic info. Deze onderdelen functioneren prima.
De houder met zuignap werkt perfect.
Wat is minder:
Software is niet in orde. Apparaat start soms niet of heel moeizaam op. Resetten met de minuscule aan-/uit knop werkt lastig. Het downloaden van een Oost-Europa kaart ("is beschikbaar") is in een half jaar tijd nog niet gelukt. Lastige melding dat mijn kaart ouder is dan 7 maanden moet ik regelmatig wegdrukken.
Menu besturing is lastig, veel te vaak op OK drukken, vooral onderweg erg lastig en niet veilig!
Al met al niet meer dan een 7!

Camperfreak 25-06-2012

software is inderdaad niet in orde.
MiniSD card in de computer geformateerd in fat32 kaarten die in mijn bezit waren erop gezet. TomTom zegt dat de kaart geformateerd moet worden. Als je dat doet en weer in de computer doet geeft de computer aan dat de kaart vol is. Je kan er dus niet mee. TomTom verkoopt een systeem waar veel gedonder mee is en fouten in zitten.

Sneeuwvos 18-06-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

+ Deze TomTom is nog geen enkele keer vastgeslagen, zoals ik wel had met de TomTom LIVE IQ Route
+ De TomTom start snel op, is veelzijdig in gebruik
+ De HD Traffic (LIVE dienst) is zeer accuraat!
+ TomTom geeft zeer goed de rijbaan aan waar te rijden.
+ TomTom spraakbesturing werkt erg goed!
- De TomTom software is wat vreemd. In het begin werd het apparaat niet gekoppeld met mijn account, bij opnieuw aansluiten weer wel.
- De LIVE diensten en kaart updates zijn relatief duur
- De support desk van TomTom reageert langzaam tot niet op Email.

Rob Kieskeurig123 29-05-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

Ondertussen ben ik aan de vierde tomtom 1005 toe omdat de vorige drie plots tijdens de navigatie oneindig begonnen te rebooten. Twee keer een gerefurbished systeem terug gekregen met dezelfde problemen. Nu problemen met Customer Support van TT want ik wil geen gerefurbished systeem meer. Zit al een maand met een kapot apparaat. Wil je meer lezen: http://smits.org/tomtom/tomtom-live-1005-ervaring.asp

Porsche-fan 28-05-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

Inmiddels ben ik al meer dan een jaar in het bezit van dit apparaat. Een flinke tegenvaller is dat de mogelijkheden nog steeds zeer beperkt zijn omdat de software nog niet af is.
Het is niet mogelijk om routes van internet te downloaden of je TT in TT-home via de PC te beheren, iets wat met de oude TT-navigatiesystemen wel mogelijk is.
De customer-service houdt de klanten aan het lijntje met vage beloften als "er wordt hard aan gewerkt", maar kan nog steeds niet aangeven wanneer deze functies wel beschikbaar zullen zijn.
TT heeft een apparaat op de markt gebracht wat veel geld kost maar niet waarmaakt wat het belooft.
Ik geloof er inmiddels niet meer in en heb een ander navigatiesysteem aangeschaft (uiteraard geen TT, want ik wordt niet graag belazerd).

Quole 27-05-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

3 Maanden geleden aangeschaft als meest belovende TomTom. Duurt 15-20 minuten voordat opgestart. Valt regelmatig uit. Update komt niet tot stand omdat weer uitgevallen. Onduidelijke instructie. Kost heel veel tijd en geen resultaat. Wacht nog even helpdesk anders de vuilnisbak in.

Robert.p 03-05-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

Nog nooit 1 keer goed genavigeerd. Valt uit, blijf herstarten, raakt gps signaal kwijt.
Ik heb hem al opgestuurd naar tom-tom en ettelijke malen contact gehad met helpdesk.
Na maanden nog geen oplossing.
Dat de marktleider met zo'n aftersales wegkomt is voor mij onbegrijpelijk.

Nooit kopen!

eendenpulletje 07-01-2014

Onze GO LIVE 1005 werkte de eerst weken goed. Na de updates
begonnen de problemen.Het duurt ruim 15 min. alvorens de route
is gevonden. De kleuren veranderen steeds en hij loopt niet
met de route mee ( blijft hangen ) kort samengevat: Een misser.

Sjebo 25-04-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

Vorig jaar het vlaggeschip van Tomtom. Nu, dan verwacht je ook wat! Maar wat krijg je? Een apparaat dat qua hardware nauwelijks geschikt is voor datgene wat hij moet doen (mijn iPhone berekent nog sneller routes) en met software om te janken. Updaten is een crime en werkt vaak niet soepel. De updates zelf zijn niet de moeite waard. Zo ben ik mijn computerstem al geruime tijd kwijt (voor uitspreken van plaats- en straatnamen). Mijn 1005 is ook al eens ter reparatie weggeweest (accuprobleem).
Al met al zou je voor dit geld echt meer verwachten. Maar op deze manier gaat Tomtom de slag verliezen.

JH1234 30-03-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

Apparaat werkt naar behoren.

Mogelijkheden krijgt lager cijfer.
HD-Traffic is eerste jaar gratis, daarna moet je betalen. Dus zonder extra betalingen gaan je mogelijkheden het 2e jaar minder worden. Vandaar een lager cijfer.

Ik heb een beanbag waarop de zuignap van TT bevestigd is. Deze viel na 1 week gebruik er al af. Gelukkig is de TT niet kapot.
Advies: Regelmatig de zuignap opnieuw monteren.

Waarschuwing: LET OP, LET OP, LET op.

Maar:
TomTom geeft garantie van (tijdelijk) 90 dagen op de meest recente kaart.

Deze garantie lijkt mooier dan dat de werkelijkheid is.

Koop een TomTom.
Vanuit de fabriek komt er een kaart mee, bijna altijd een oude.
Jouw garantie is zodra je hem aanzet krijg je de op dat moment nieuwste kaart. Daarna is je garantie voorbij.

Dus als er binnen bv 1 maand een nieuwe versie van de kaart komt, KRIJG JIJ DIE NIET.

Waarom:
TomTom geeft sneaky aan dat je slechts 1 keer een update krijgt.
En die heb je gekregen, dat was de kaart die op het moment van aanzetten de nieuwste was (bv inmiddels al 3 maanden oud).

Je krijgt dus nooit een nieuwe kaart die binnen die gestelde 90 dagen uitkomt.

Mijn advies:
Als je de meest recente kaart wilt hebben,
zet dan een nieuwe TT 1005 pas aan nadat er een nieuwe kaart verschenen is en niet eerder.

Update service kost ca 75 Euro, waarvoor je alleen europa krijgt. terwijl je een TT world gekocht hebt.

De overige werelddelen kosten je nogmaals dat bedrag.

Het is dus goedkoper om over bv een jaar een nieuw navigatie systeem te kopen, dan de abbo´s te nemen.

Let op: HD traffic wordt meegeleverd voor 1 jaar, na dat jaar kun je ook voor HD traffic gaan betalen.

Alle kaarten up te date houden en HD traffic beschikbaar houden kost per jaar meer dan een nieuw navigatie systeem.

Geeft wel de mogelijkheid om volgend jaar maar te gaan kijken naar een concurrent.

marc1966 23-04-2012

War hebben we het eigenlijk over,alsof iedereen niks anders te doen heeft dan de hele wereld rond te reizen.

De meesten mensen komen niet verder dan europa, klagen dat je na het 1e jaar moet betalen vind ik ook onterecht aangezien op de TT site staat vermeld hoe het zit.

Klagen overnieuwste kaart vind ik ook vergezocht, TT komt eens per 3 maanden uit met een update, dus de tt aanzetten nadat een update verschijnt klinkt lekker maar is het niet aangezien je pas na aanzetten erachter komt of er een update beschikbaar is, en we kopen dat ding om te navigeren en niet in de kast te leggen

Rompertje 31-03-2012

Hier mijn reactie daarop. Ik heb hieromtrent contact gehad met TT maar die schijnen gewoon doof te zijn. OOk heb ik een oude nav opgestuurd maar het geld sturen is Frans. ik moet het nog krijgen en dit na een jaar. Maar een ding heef TT er mee bereikt, mijn mond op mond is slecht en heel slecht. Ik zal een TT nooit adviseren. Mijn geld voor de oude van de blokker: zal wel ergens bij de directie op zijn salarisstrook gestort zijn. En wat die kaartrn betreft gelijk heb jij, want er zit geen verschil in de kaart die erop zat en die hij ging updaten, dus diefstal TT en nog mensen beduvelen ook. Ja internet is een mooi medium, vooral voor handel die richting de VVD gaan want TT uw dir stemt VVD en daarvan kun je eigenlijk alleen maar zeggen het zijn dieven eerste klas.

Willie Jansen 08-03-2012
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

Hieronder een stuk van een andere klager. Ik ben het er helemaal mee eens. Voorheen had ik een GO 630. Had veel meer mogelijkheden.

- Je kan GEEN routes met meerdere knooppunten of "waypoints" gebruiken. (1tje kan je zetten, that's it...)
- kan je eenvoudigweg GEEN TomTom .itn routes op je PC downloaden en kopieren via USB op je toestel
Eigenlijk voel ik me wat bedrogen als je in de folder leest dat er meer functionaliteit aan toe is gevoegd, geen woord over deze beperking. Als er binnenkort hiervoor geen software update komt verkoop ik de mijne en kijk ik uit naar een ander merk.

Hopelijk word hier iets aan gedaan "TOMTOM"

Groet Willie Jansen

Hans Remmerswaal 10-03-2012

Beste Willie,

Ik weet niet hoe lang geleden je deze TomTom hebt gekocht, mogelijk kun je de TomTom bij de winkel terugbrengen omdat deze niet doet wat hij belooft...
Deze TomTom zou volgens de specificaties MapShare hebben, maar de software ondersteund dat (na 1.5 jaar) nog niet.
Ik denk dat als je de TomTom de laatste 6 maanden hebt gekocht en je een klacht indient bij TomTom dat het wel gaat lukken!

margruud 30-03-2012

hallo Willie.
ik heb de laatste update geinstalleerd, en het is wel mogelijk om routes met meerdere punten te gebruiken.
je geeft namelijk een eindpunt op, voegt een punt toe via 'navigeer via' en als de route is bepaald kies je voor 'wijzig route' dan kun je, net als in eerdere versies punten toevoegen, verwijderen en nar omlaag of omhoog verplaatsen.

je kunt ze niet opslaan, zoals dat bij andere TomTom versies wel kon. maar het is in ieder geval meer dan alleen maar 1 punt er tussen zetten

succes.

Ruud

Marc W... 19-12-2011
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

Het blijft een zeer handig toestel met een super snelle processor, ondanks dat de software update ondermaats is in vergelijking met de oudere types als 750 Live en de batterij problemen (inmiddels mijn 2e exemplaar!). Eigenlijk een kwaliteitsmerk onwaardig om een onafgewerkt product op de markt te lanceren, én na 1 jaar nog steeds niet op punt gezet, want alle mogelijkheden werken nog steeds niet!!!

hansremmerswaal 18-11-2011
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

Deze TomTom 1005 is nu ongeveer een jaar geleden uitgekomen. Dus mag je verwachten dat met een paar software updates een goede navigator is.

Om je even uit de droom te helpen, na een jaar is de software nog niet af. Belangrijke functies zoals MapShare staan wel in de handleiding maar werken nog steeds niet. Dan kun je na een jaar afvragen of dit ooit nog gaat komen... Dit is trouwens niet alleen een probleem van de 1005, alle nieuwe modellen hebben dit probleem omdat MyTomTom nog niet af is. De TomTom helpdesk kan niet aangeven of en wanneer dit wel gaat werken.

Wat betreft HD traffic, ik ben één keer verrast door een file. Na 5 minutes in de file te hebben gestaan kwam opeens via HD traffic de melding binnen dat er een vertraging was van 20 min. Die had HD traffic toch eerder moeten zien aankomen...
Maar verder niets dan lof over HD traffic. Zelfs een file op een gewone weg in de stad werd netjes aangegeven! En op weg naar werk werd ik netjes om files heen geleid via wegen waar ik zelf niet aan zou hebben gedacht.

De kwaliteit van het handsfree bellen is perfect, je hoef niet mee een oortje in te doen.

De magnetische houder is een zeer ook een goede toevoeging, zonder moeite plaats je de TomTom op de houder. Jammer is wel dat de houder zo kort is. Ik heb zo'n Citroen Picasso en dan zit de TomTom wel erg ver weg zo tegen de voorruit. Wel even aan denken bij de aanschaf.

Is zoiets als Mapshare belangrijk voor je? Dan moet je niet deze TomTom kopen. Maar verder is het een perfecte navigator.

Zelf heb ik hem teruggestuurd. Als de software na een jaar nog niet af is, dan geloof ik er niet meer zo in...

marc176 20-11-2011

Ik ben het volledig met je eens betreffende de software, ook ik baal enorm van het feit dat je nog steeds wordt voorgelogen door tomtom en niet maximaal gebruik kunt maken van de mytomtom applicatie samen met de 1005, dit zou ook voor mij reden genoeg zijn om het weg te doen, aangezien de tomtom home gebruikers wel alles kunnen doen, en wij gebruikers van de nieuwe versie sinds het uitkomen van het nieuwste vlaggeschip de software niet is wat TT belooft.
Ik baal ervan om iedere keer opnieuw een nieuwsbrief te ontvangen van TT met de zgn mogelijkheden, eenmaal op de site terecht gekomen geldt het niet voor de 1005.
VRAAG: hoe heb jij het gedaan het terug sturen van je TT 1005, en welke tijd zat hier tussen?

Mvd_H 27-12-2011

Hoe heb je dit gedaan Hans?
Heb zelf ook de 1005 en begin toch ook erg spijt te krijgen om een apparaat te kopen die veel deld kost en NOG steeds niet af is. Heb de 1005 bij de BCC gekocht, welke procedure moet je dan volgen om je geld terug te krijgen?

hans Remmerswaal 19-12-2011

@ marc176
Ik had de TomTom bij een online shop gekocht, kon hem daarom zonder probleem terugsturen.

michael1962 12-07-2012

Beste Hans,

Mag ik je vragen of je je geld hebt teruggekregen?
Was dat TomTom zelf of welke winkel?
Ik denk er zelf ook over om het ding terug te sturen.

En welke navigator heb je nu gekocht?
want het idee van de live-services werkt geloof ik wel goed.

hartelijk dank voor je antwoord,

Peter.

Hans Remmerswaal 04-09-2012

Nadat ik mijn TomTom had terug gestuurd en mijn oude navigatie systeem weer had gebruikt, kreeg ik toch spijt. Wat miste ik de HD traffic. Uiteindelijk toch weer een Tom Tom 1005 gekocht.
Ondertussen is MapShare ook beschikbaar gekomen en werkt alles nu helemaal perfect. Voor mij volgende keer zeker weer een Tom Tom!

basco 12-11-2011
Geschreven voor: TomTom GO LIVE 1005 Europe

Ik heb al een tomtom sinds de eerste tomtom, maar dit is de eerste die ik terug gebracht heb. Mijn laatste voor deze was de tomtom 750 live. en die is en was de beste van allemaal, alleen had deze geen hd traffic in Oostenrijk. En tegenwoordig ben ik daar veel, dus heb ik de 1005 gekocht. wat een spijt!
Vooral in heuvelavchtig gebied en in de stad lijkt hij constant het signaal kwijt te zijn. Net op de momenten dat je hem het hardst nodig hebt raakt hij in de war. Niet een keer , maar elke keer.
Na 6 dagen (wel 6 dagen waar ik 4500km in heb gereden.) Geen typfout, ik rijd heel veel.
was er een felle flits op het scherm, en is de tomtom zich constant gaan opstarten. als in een loop. Het startscherm is niet meer in beeld geweest. Hij ging uren door. Heb hem ook eens een dag niet aan gezet. bij het aanzetten ging hij weer door met herstarten.
Heb hem terug gebracht en omgeruild voor een 825. Die heb ik pas een dag, daar kan ik nog niks over zeggen, maar binnen 2 weken zal ik daar ook een review geven.
Maar kort samen gevat : voor de prof, de 1005 niet kopen!